Wednesday, August 10, 2011

Kisah aku kat sinun........

Sooo……….

Dah jumpa blog balik malas pulak nak tulis.

Semalam I was down south again. Dah lama tak pegi. Dulu masa selalu pegi complain memanjang. Dah jarang pegi rindu pulak. Kang dah tak boleh pegi langsung (sebab dah kena jual….), sure meraung.

Anyway… for sahur my colleague ajak pegi makan at a mamak restaurant in front of the hotel. Aku memang kembang tekak nak pegi that particular restaurant sebab demenya jarang sapu lantai. Kalau at the place where your clients can see pun you are not that particular about its cleanliness, I just do not want to imagine what the hidden places (ie the kitchen) look like.

On the way there I saw another restaurant that was opened too. Sedap aku dengar ketung-ketang kuali especially since the kuali was placed right in front of the clients. Ndak jugak aku jenguk jap but my colleague tak nak. Buat dek aje bila aku suggest, so aku pun mengekor dia aje le.

Dah sampai situ, tekak aku makin kembang. Tak lalu aku nak makan Maggie gorengnya. Singgah 7-11 and I bought 2 Zips, a packet of creamed buns and the all important Vitagen.

Rasa loya sampai ke petang, okay ?

Anyway, funny thing happened to me on the way to the airport. My other colleague V suggested that I use this taxi service that he used before to get me to the airport. The pakcik very good he said. Ok le… The driver hensem macam Gerard Butler he said again. Suka hati.

Ada ke halfway to the airport, pakcik hensem seumpama Gerard Butler…punya tukang kebun ni tanya aku, “Cik mengantuk tak ?”

“Ngantuk jugak Pakcik…. Dah bangun sahur kan….”

“Itu lah saya ni pun mengantuk ni ha…..” Err…. patut le bawak teksi terhoyong-hayang sikit.

“Biasanya saya waktu ni tidur kejap kat rumah… 10 minit pun jadilah……….”
Errr………. Okay…

“Cik kisah tak kalau saya berhenti kejap tepi jalan tidur sekejap ?”

What ?

Excuse me, what ?

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 comments:

Norliana Abdul Rahman said...

huikkk???

bih tu dia berenti tidoq dak??

Cik Puan Kamil said...

Hhehehe.... aku tak jawab... So dia diam aku pun diam... and the journey continued without any impromptu stops...

Heheh..