Wednesday, August 17, 2011

Merepek bulan Ramadhan

Cuti aku hari ni...

Sebab aku juga cuti tang lain, aku dok berangan tak mau bangun soq sebab... well what for right ? Tapi Abang asked oh so politely if I can whip up some pancakes for soq, so... terpaksa jugaklah bangun.

Because cuti, the kids tak tiduq as usual after soq. Depa pi bantai tengok telly in my room.. Adik entah kenapa suka sangat series Thin Blue Line, a British series with Mr Bean in it. Jadi police officer siap. Anyway, mengekek-ngekek lah budak2 ni gelak2 sampai menganggu my very much needed slumber. So I chased them out of the room but since my sleep was already disturbed, I couldn't seem to achieve REM.

Bangun and veg in front of the telly while checking on the contractors buat my patio.

Can I just say that it is looking gorgeous, my patio ? Depa tak letak bumbung lagi, baru ada frame bumbung and it is already so damn pretty ! I was contemplating of letting it be like that, no need bumbung... But.. satgi hujan lagu mana ? I intend to have my food there.

Or... not.

Actually we are not sure what is the purpose of the patio, really.

Initial plan memang sebagai dining like my parents' house. So I was thinking of placing the kitchen dining table there instead of buying another one. Aku rasa macam frivolous and melampau lah sangat pulak kalau rumah aku ada sampai 3 dining table.

Okay, fine... Tapi what are we going to do with the empty space in the kitchen now ?

Kamil suggested putting the one from our dining room but then nanti, what are we going to do with that space pulak ?

And I was thinking we must have an option to eat inside the house sebab musim2 nyamuk dok pakat2 keluaq, kami kena makan kat dalam jugak dak ?

So... nak buat living room ? Kena ada telly. Kalau takdak telly memang wasted lah. Ngan aku-aku tak mau duduk tang tu. Hehehhe......... Problem lak. Tapi beranikah nak letak telly kat luaq ? Satgi hilang, haru lah. Bebailah si Kamil.

Anyway, besok2 I will tangkap some gambaq of my almost ready patio, kay ?

7 comments:

Anonymous said...

Yaayy.. i wanna see!!!

oh, how I wish I have extra space in my kitchen. so many things to do/put in there. hehehe..

Norliana Abdul Rahman said...

beli je la dining table baru.. yang outdoor punya.. eeiii..bestnyerr... jeles boleh?

Cik Puan Kamil said...

Fowerella... nanti I tangkap gambaq kay and I want your opinion because of your love for decorating. Boleh ?

Cik Puan Kamil said...
This comment has been removed by the author.
Cik Puan Kamil said...

Konot, toksah jeles yet sebab tak tau lawa ka dak lagi....

knv said...

belah mana hang tambah patio tu? belakang ka tepi? raya nanti aku pi lawat ok? :D

Cik Puan Kamil said...

Ana... belah tepi... Hang mai naa... Takyah tunggu raya pun tak pa... hehehe