Friday, December 21, 2012

Sorry... posting emo..

Aku rasa FB memang menyusah kan. Menyusahkan sebab ada some people yang berjaya menyakitkan hati aku with their every post.

Sebab the posts sah-sah tipu. Although bukan masalah aku sebenarnya. Nak tipu, tipulah. For most people bukannya aku tau pun. And if you do lie... it doesn't disturb me. Not my problem pun...

Tapi bila orang yang tipu ni stock-stock yang suka mengutuk aku, tapi suka buat posting houlier-than-thou... rasa macam URGHHH !!! Two faced giler !!!! Sebab this person I know. Every time she lies I know... Every time she pretends to be nice and sweet and baik... I know.

This is the person yang tak suka masak. She once told me dia tak suka masak. And pernah bagitau aku yang aku terlampau manjakan anak sebab aku masak for them. Tapi dalam FB, setiap kali masak setiap kali itu lah jugak tangkap gambaq taja dalam FB. Lepas tu cara bercakap macam masak hari-hari, when I know she doesn't. Once, a mutual friend told me the food she claimed she cooked on one particular day was bought ! Mengekek-ngekek kami gelak.

Jadi, the things you told me before tu, untuk apa ? Saja nak menyakitkan hati aku ?Engkau suka masak ke tak suka masak ke tak menjadi apa-apa hal for me. But if aku masak kau kutuk, pastu kau pulak tetiba nak jadi Nigella, memang le aku bengang.

This is also the person yang tetiba posting banyak mengenai Allah. Quoted Al-Quran dan hadith. But this is the person who once sindir aku, dia tak suka orang sembahyang kat rumah dia sebab dia rasa orang tu berlagak. "Nak sembahyang, sembahyang kat rumah sendiri. Buat nak buat depan orang ? Itu menunjuk namanya..."

She also once said dengan bangganya bahawasanya dia memang tak sembahyang and she doesn't mind telling other people that. All that because I pernah mintak sejadah dengan dia. She also called me behind my back as , "Perempuan yang ala-ala alim tu...." EEIIIIII !!

So... bila aku tengok posting dia yang mendabik dada cakap dia tak buat kat orang and dispensed nasihat pasal fitnah... aku naik angin sebab berapa banyak aku menangis pasal fitnah dia, pasal perbuatan dia... She once called me malas. Well... probably because she came to my house and rumah tunggang langgang. Well... aku kerja... and at that time, aku tak ada pembantu. For a person yang tak kerja and ada maid, sapa yang malas ? Tak kerja tapi tak masak untuk anak and husband, sapa yang malas ? Aku balik rumah masak tau ! Sampai aje rumah aku terus masak. Kalau pakai baju kurung je aku akan naik atas dulu tukar baju. Kalau tak, dengan office attire lah aku masak. Terkejar-kejar supaya aku tak miss maghrib. Aku akan masak, then mandi then baru solat. Supaya aku bersih bila aku solat. Not greasy with minyak and with hair smelling of  sambal.

Itu pun malas lagi ? How dare you ? And then... buat status macam tu, aku rasa macam ....  eiii... !

And the sad thing is, I cannot cut her out from my life.

So... I have to endure. Endure the seething anger when I log in my FB.

URGGHHH  !!!!

7 comments:

Cik Kiah said...

Why u cannot cut? Cut only laaa! Or...kenkadang org camni kita tak cut or hide bec we want to read about their antics kan...hehehe

Cik Puan Kamil said...

Heheh... altho I have to admit there are some that I feel that way... but this one I can't sebab... well... nanti perang besar..... haha.... I think you know what I mean..

Rihen said...

Dear cik puan,

First time to leave some comments here hehehe... If u cannot cut her from ur life n FB, why don't u just hide her posts from ur wall.. That way she's still in ur FB but u wouldn't have to see her posts... Aman dunia u... Hehe.. I did that and lega.. No more annoying people yg i can't unfriend ...

Cik Puan Kamil said...

Hello doll... U know I never thought of that... Hmmm... Thanks for the advice.....

Tetapi sesungguhnya if do not follow your advice.. then bermaksud apa yg Cik Kiah cakap tu betul.

WAAAA !!!

knv said...

hahahha.... sungguh annoyed hang yaaaaa...

beb, ko buat tutup mata dan telinga je laa..

aku la ni malas dah nak carik gaduh hihihih.. woi nak masuk 40 dah niii hahahahah

gud luck!

Cik Puan Kamil said...

Sesangatnya annoyed, cek...

Belum lagi 40, ada ermm... 5 tahun lagi...hehehhehe

Cik Puan Kamil said...
This comment has been removed by the author.