Wednesday, September 13, 2006

Tengah feeling hari ni

TANPAMU - Farawahida

Terasa indah
bila cinta telah bertamu
terasa syahdu
bila hati telah bersatu
tak dapat ku mungkiri
apa yang ku rasakan
di saat-saat kita bersama
kau damaikan diri ini
sejukkan dasar jiwaku
tenangkan resah hatiku
tanpamu ku rasa suramnya
tanpa cinta
oh..
tanpamu ku rasa
resah dan gelisah
terasa bosan bila ku harus sendiri
terasa bosan jika ku terus begini
tak dapat ku mungkiri
sepi tanpamu kasih
resahnya tanpa cintamu kasih
kau damaikan diri ini
sejukkan dasar jiwaku
tenangkan resah hatiku
tanpamu ku rasa suramnya
tanpa cinta
oh..
tanpamu ku rasa
resah dan gelisah

I love this song. Sweet sangat...

Songs can take me places, usually the past. Kalau kena dengan lagu, it will intensify my current mood.

That is why if I have any problems, I will refrain from switching the radio on as sad songs will keep me in my malancholy disposition. But songs can also invoke feelings, like the song above. When I hear this song, all I can think about is my hubby. You know, normal mushy stuffs like what a good husband he really is ( if I pejam sebelah mata lah... haha ) and how much I really love him ( that I don't really mind memejamkan sebelah mata tu actually ).

Seriously Dan, I wonder if you know how much you mean to me. And that brings me to this next song...

Dealove - ONCE

aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu
aku ingin menjadi sesuatu yang mungkin bisa kau rindu
karena langkah merapuh tanpa dirimu
oh karena hati tlah letih
aku ingin menjadi sesuatu yang selalu bisa kau sentuh
aku ingin kau tahu bahwa ku selalu memujamu
tanpamu sepinya waktu merantai hati
oh bayangmu seakan-akan
kau seperti nyanyian dalam hatiku
yang memanggil rinduku padamu
seperti udara yang ku hela kau selalu ada
hanya dirimu yang bisa membuatku tenang
tanpa dirimu aku merasa hilang
dan sepi dan sepi
selalu ada, kau selalu ada
selalu ada, kau selalu ada

Enough said

7 comments:

Anonymous said...

patutlah ko beria-ia no nyanyi lagu ni semalam :P

Cik Puan Kamil said...

Ha Anonymous ni aku tahu sapa ko. Orang Terengganu yang dudk sebelah aku kat opis ni... Suriani Senik .. uwekkk

Anonymous said...

ces...hampas betul... wei asal tak letak sekali no ic, no surat beranak ke... ;p

Cik Puan Kamil said...

Aku nyampah gilo dengan ko punya lidah terjelin tuh...

liadevega said...

Haha kantoi Ala jiwang sorang2..!

Cik Puan Kamil said...

He he... takpelah kantoi depan kawan yang rapat.... (alasan)

Sheik said...

Takpe jiwang, jangan jongos!!!