Tuesday, November 03, 2009

Tak pasal2 aku naik hijau...

You know, the phrase, “Sometimes I amazed myself” is so me as I am always very much amazed at what the happenings in the course of my life can reveal about me. And yesterday, I learnt that I can be a bloody jealous harridan. Okay maybe harridan is a bit too derogatory to describe myself. Plus I didn’t make an issue about it, just diam membisu memendam perasaan.

We were eating happily at a kenduri kawin. The food was good, especially the sambal udang… Kamil rued the day he only took 1 piece… pastu malu nak pi tambah.. Ha ha. Most of the friends that matters were there too, sharing a table.

The host came by, the male one that is… or should I say the mini host as the do was at his parent’s house, resplendent in his baju Melayu. As Kamil shook his hand, he jokingly said, “Hey selamat pengantin baru !”.

Khairil (bukan nama sebenar) jokingly of course said thank you.

It was nothing isn’t it ?

Just two grown men joking about getting hitched again.

In front of one wife.

Aku sebenarnya tension dengan men yang suka bergurau pasal kawin lagi satu.

Ada banyak benda lain yang boleh bawak gelak cik abang, kenapa tajuk ini jugak remained to be tajuk utama dan tajuk favourite ? I am suspicious, those who like to joke about this thing is actually secretly habouring the desire to do so ?

Tambahan pulak laki sendiri yang buat joke tak kelakar langsung ni.

So aku balik memendam rasa. He he... jangan tak tahu... Aku nak menapouse agaknya ni. Teramatlah sensitifnya aku sejak menjak ni… And yes to my darling friends who are always speculating about the contents of my uterus, I am having my menses right now… So bukan pembawakan ibu yang mengandung….

Si Kamil berkali-kali memandang Cik Puan Kamil, wondering apa lak salah aku kali ni ? Like what you always like to say to me darling husband, you should know what you did wrong.

Aku tak suka. Nak buat kelakar, jangan buat kelakar bangsat macam ni, aku ni insan yang sensitive tau tak ? Awat hang tak tau ? Dah 17 taun dah together-gether…You still don’t get me ?

Atau memang aku yang mengada-ngada…

Lantak lah... my prerogative.

Especially sebab sekarang aku rasa si Kamil ni yummy sungguh sejak dua menjak ni… So kalau aku rasa dia yummy, kemungkinan besar ada pompuan lain yang rasa dia yummy jugak dak ?

Is it wrong if I think my husband is super duper sexy ?

Hmmm……

Especially with this rough look that he is sporting right now ?

Excellent, really.

True he is no Keanu Reeves or heavens… Colin Firth… but he is yummy enough to me….

Harap-harap aku aje perasan yang laki aku yummy... To other women, he is damn ugly....


Tengok gambar ni memang tak yummy pun sebab penat balik kerja... so aku soka !!



15 comments:

Sheik said...

hahaha...makcik..hang ni kalau topik jeles dengan laki mmg boleh dapat pingat tanjung rambutan le.

mmg topik kawen lagi adalah dekat dengan nama-nama seperti jamil (dalam filem madu tiga) dan kamil...hik hik

liadevega said...

aku pon bebulu kalau dgr si sheik (bukan nama sebenar) sembang ngan kawan2 dia pasal topik ni... mmg menyentap sampai ke urat saraf. sembang je deraih....

so para suami, sila sensitif sikit dgn perasaan isteri ye...terutama isteri yg sedang mengandung anak hangpa ni..

Cik Puan Kamil said...

Sheik.... jaga2 dengan org yg ada pingat tanjung rambutan ni sebab dia akan naik hantu jugak bila tengok suami kawan2 baik dia yang buat perangai... Haa... jangan kata aku tak pernah habaq !

Ya... aku sesungguhnya tak paham apa pekdahnya berbincang tentang perkara ini...

liadevega said...

pekdahnya ialah boleh membesar2kan ego masing2...namapak macam tera la kunun...

Sheik said...

aku paling takut baca paper kisah lelaki kena potong "anu" (bukan nama orang)...

hi hi hi

noted for future well-being.

Cik Puan Kamil said...

Takdaknya terer... org yg terer ialah org yg ada satu bini saja... sbb org lain semua amaze dengan lelaki zaman sekarang yang tak merenyam

Cik Puan Kamil said...
This comment has been removed by the author.
Cik Puan Kamil said...

Sheik... baguslah sebab ada ambil iktibar sendiri... ha ha

Sheik said...

sebenarnya teori aku dalam hal ini ialah...melarang lelaki membincagkan hal ini adalah seperti melarang lelaki yg merokok berenti merokok...

jadi beberapa keadaan akan terjadi:
1. dia berenti isap rokok sekejap
2. dia berenti isap rokok depan-depan
3. dia cuba berenti isap rokok, tapi bila terjumpa kawan2 yang offer rokok, dia isap jugak.
4. dia berazam berhenti rokok dan dia berusaha berenti walau kawan-kawan buat lawak pasal kisah dia nak berenti merokok.

jgn risau ye mama-mama semua.
anda tetap nombor 1!

Hai5 said...

Why is there a comment with this message: This post has been removed by the author. What was the comment?

Anonymous said...

I believe every jantan has the intention to pasang 2, 3 or 4. Antara tergamak dgn tak je. You r too sensitip lah Mrs Kamil! :-) Is s just another jantan joke! I think we'll joke about it if we are allowed to have more than 1 husband.:-)

Anonymous said...

Owh, b4 I go..Yes Mrs Kamil, Mr Kamil is attractive..how bout dat huh? jgn naik darah noh.:-) Jgn risaulah. I can sense dat he loves u so so muchhh! Insyaallah dia tak dua kan you! Tapi jangan tak pantau heheh.

Cik Puan Kamil said...

Hai5.. something the author probably wouldn't want me to repeat.. ha ha

Cik Puan Kamil said...

Dear Anon...

I do agree that we would joke about it if could.. Thank u. So probably it could be harmless... Probably but again... True... kena ada pemantauan....

About him being attractive.. well 2-3 days ago there was this one hoochie mama (well not really mama sebab nampak macam single mingle) telah memandang hubby ku berkali-kali sampai terteleng-teleng leher... Aku tak hijau sebab HE did not see it. My hijauness depends on HIS reaction...

Or maybe dia nampak tapi dia pura-pura tak nampak... Sebab aku ada disebelah...hmmmm....

Cik Puan Kamil said...

Sheik... paling senang.,, Jangan Hisap Rokok langsung... sebab ia membahayakan kesihatan... Ha ha...

Please take note of the double meaning