Wednesday, January 27, 2010

Cerita darah ku mendidih... 3-4 minggu lepas...

Remember one Wednesday when I was like tak tentu arah about Abang ada kat rumah ke kat sekolah ke ? Well something else happened that very Thursday.
(Why aku ingat sekarang ? He he... sebab something happened yesterday and dia punyalah tak mengaku versi cerita aku betui..... sampailah aku teringat benda lain pulak... he he.....)

I got a call from Kamil while I was waiting for my kids to finish their class. His, “WHERE ARE YOU ?” was very disconcerting and scary. It managed to rise my irk too because it was so bloody accusatory.

“Awatnya ? I dekat depan kelas budak-budaklah …”

“No ! They are not in class….” Tang ni aku dah confuse. I just spoke to the teacher announcing my arrival and the teacher’s assurance that my children will be sent out in 10 minutes time doesn’t match Kamil’s very authorative‘They are not in class’.

I tell you, nothing could vex me further.

“I am here lah. What are you talking about ?”

“Bibik kata BUDAK-BUDAK TAK BALIK LAGI ! WHERE ARE THEY ?”

Astaghfirullahal-adzim.

“Hello ! They were at mum’s house. Then mum sent them to class. Apa yang tak baliknya ? Bag kelas dekat rumah. Depa balik mandi, tukar bag lah !” Aku punya angin. because he scares the hell out of me. I was perspiring from his ‘WHERE ARE YOU?’ I really hate worrying for nothing. I mean I do that a lot on my own already okay, concocting tragic scenes and scenarios at a whim. I do not need him to add to that.

His deflated “Oh…” was .. hmmm …well… maybe not deflated...more relieved than anything, was met by my scowl. Pity he can’t see it.

Hang kalut lah… Apa kes (ini aku pinjam hang, DR) Mamat ni tak leh tanya baik2. Hang tau aku ni cepat kalut, so please... don't make me more kalut, okeh..... Tauladan tak elok untuk budak-budak kalau hang kalut, aku pun kalut...
Nasihat ni...

18 comments:

Norliana Abdul Rahman said...

aku dulu ada lecturer ajaq MIS.. time nak exam.. paper exam blum ready.. kami the students rilek.. dia kalut... and he said (my feveret ayat till now)

"dont panic dont panic!!"
"coz i oredi panic!!!"

lepas tu dia blah..

Cik Puan Kamil said...

He he.... comei hang punya lecturer.... dia tak tau ka student soka kalau exam cancel ?

Puteri's territory said...

Kenapa spesies hubby kita ni jenis tak boleh tanya baik2? Kekadang soalan yang sangat innocent and mudah je boleh jawab with a scowl.

Contoh :
Isteri : (Dengan innocent dan penuh lemah lembut) Bang u ada nampak tak handphone I?

Hubby : (Dengan muka yang tak puas hati dan nada yang marah) Mana I tahu u letak kat mana. Tulah barang2 suka letak merata2.

Isteri: (masih lemah lembut) Ya Allah! Tanya pun tak boleh. Apsal nak marah2.

Hubby : (Still tak puas hati) Youlah just never learn, barang suka letak merata2.

Isteri : (dengan lemah lembut)Fine. (Bangs the door)

Camtulah senario yang biasa terjadi.

Formerly known as Superwomanwannabe! said...

SAMA LAH KITA!!!

Kalau nak kalot tu, dia sembur je kan...

now i ajar you....think of swaying trees in the wind....and blue skies....when dia tengah gabrah like that..otherwise blood can go upstairs..>!

Cik Puan Kamil said...

Kak Puteri ! U telah berjayta membuat I gelak berdekah2 ... ha ha.... Betul kak Puteri... That conversation happens in the best of households all over the world...

Desert Rose said...

Puteri,

I think ur hubby n mine n probably Kamil too should marry each other kot , then only they ever learn of how bertuah they are having such patience wife like us, altho dalam hati aku rasa nak simbah wax atas badan dia masa dia dok merepek2 tu mcm citer hantu Waxwork ke pe...pastu aku hntr buat pameran di Madame Tussaud nun so that bila anak2 tanya, i can happily announce Daddy is working in London, bleh dak??? Except that muzium tu yg tak sudi nak ambik dia, tu yg i dok simpan lagi tu

Cik Puan Kamil said...

Hmm... DR aku lupa nak tanya Madam Tussaud... aku dah offer Kamil kat Taman Sepilok nun... depa pun tak mau....

Cik Puan Kamil said...

SW... thank you... I needed that angle ss selalunya when it happens I imagined gunung berapi and kilat sabung menyabung !!!

liadevega said...

Pak Sheik..tolonglah baca komen2 di sini...

p/s: patutla kita boleh jadi kawan2 baik..dpt species laki yg hampir serupa ropanya...

Cik Puan Kamil said...

maksudnya kan Ya... mmg perangai lelaki ...

Dia tuduh kita kalut padahal depa super kalut.... he he

Sheik said...

aku tak kalut,

tapi aku adalah hangin (ni kira mewakili persatuan jejaka seantero dunia)bila lagi 10 min nak gi mana-mana...sekolah ke, mall ke, kedai ke... para isteri boleh berdondang sayang lagi....ish ish ish...pasai apa bila nak bersiap tu orang pompuan suka pasang lagu dondang sayang...AKU HERAN!!! *tepuk dahi*

pengabisannya aku jadi schumacher yg tak ada lesen JPJ...cessss....

anyway...men from mars, women from venus....sapa soh hangpa kawen alien from mars...padan mokaaaaaaa oiiiii......hihihihihihihihihihi

Cik Puan Kamil said...

Sheik... sebab Allah suruh... dia tak bagi jadi lesbian...

Sheik said...

aku cadangkan bila owang perempuan bersiap-siap, cuba tukar daripada lagu dondang sayang kepada lagu BANJIR nyanyian Jalil Hamid...

banjir ooo banjir ....rumah kita naik air er ooo.... hihi

Cik Puan Kamil said...

Inilah first time aku tau kewujudan lagu tu.. setau aku dia nyanyi ayam aje... ha ha

Sheik said...

pembetulan...penyannyi asal ialah Harun Salim Bachik...hi hi..my wrong.

Cik Puan Kamil said...

And aku masih tak pernah dengar lagu ni....takpa aku pi cari kat imeem...

knv said...

ya allah sungguh ka pompuan suka letak barang merata? aku ingat aku sorang ja lagu tu.

Cik Puan Kamil said...

Kalo hang pi London, hang tulung sat check dalan bas ngan teksi mana tai hang terjumpa 3 pair og sunglasses and lebih kurang 10 batang payung yang aku suka tinggal.... Sama je lah org pompuan...