Sunday, June 20, 2010

Sambungan cerita masalah aku...

Sorry…. Continuation of my story came very, very late…

Busy … And malas…

So to sambung, last Sunday afternoon Kamil woke up in a bad mood. Start merepek… muncung sedepa… naik angin satu badan.

When I asked why he gave me his standard answer, “Kenapa you bagi I tidur ?”. And really I do not know why I asked when the answer is expected. Bodoh aku lah… because everytime he says that, aku pulak angin satu badan.

Anyway as he was nursing his dark clouds, in entered Adik, all stroppy too… stomping her feet, muncung sedepa.

“Laa… baru bangun tiduq ka ?” I asked as she slumped next to her Babah.

“Asal bangun tiduq marah. Asal bangun tiduq marah…Toksah tiduq laen kali…”

And I looked at both at them with their matching muncungs, and matching sembam faces and I wondered, aku tadi marah sapa na ? before realization hits. “Ya Rabbi !!! Ni … ni ! Ni ikut perangai you lah ni… Tengok ni.. sama-sama bangun tiduq, sama-sama dok angin… Ha ! Ini gene YOU. Perangai ini dia dapat dari you, okay ?”

Kamil looked at Adik, then looked at me, sheepish grins on his face.

Ha…. Tau pun hang…

Gene aku saja mana jadi….

Suka !

4 comments:

Puteri's territory said...

Kudos to you, for being so alert and fast there!

Naz in Norway said...

Sabar Cik Puan....Sabarrrrrr! ;D

Cik Puan Kamil said...

Kak Puteq.. yes alertness is sangat penting bila tuduhan perangai ikut gene sapa menjadi topik hangat... ha ha

Cik Puan Kamil said...

Kak Naz... I tengah sabaq lah ni... Sebab satgi ada anak I yang bantai mengamuk sakan kena tuduh pembawakan gene I pulak... Ha ha