Wednesday, March 03, 2010

Benci !

Sometimes aku rasa aku suka cari pasal.

Not just suka, more my favourite past time if I want to be honest.

Anyway, one day dulu-dulu I asked Kamil if pernah tak orang mengorat dia kaw-kaw punya, like out in the open ? I remember giving him an example dia masuk dalam lift and ada perempuan mana ntah main-main mata dengan dia. His pengakuan berani is, “Tak de lah….”. I dunno lah whether that is true or he was fibbing takut aku apply kerja kat company dia or paling koman pun in the same building.

He he…

Anyway, I didn’t know what kind of answer or reaction he was expecting from me because when I said, “Laa….. kesiannya you. Tak hensem rupanya you ni……” his face was murderous.

After that of course lah he said something like, “Alah mana you tahu I tak tipu…… I ni malas je nak cerita….”

And untuk tambah sakitkan hati dia, aku gelak berdekah-dekah over punya, konon macam tak percaya. He he…. Only Allah SWT knows I was eyeing the knives in the kitchen while I was rolling about, pretending to laugh.

Jaga ko Kamil.

Anyway, usually when we send the kids to their class, Kamil and I go jogging. But since I was sick last week, he sent the kids alone and he jogged alone. Dalam dok demam-demam tu aku sempat lagi pesan, “Be careful… kang ada orang mengorat you karang….” before succumbing to my drug induced sleep again.

When he returned, and I was already very much wide awake, I asked him,”Ada aksi mengorat tak ? Jogging sorang-sorang …..”

This time around he looked at me from the corner of his eyes and said, “Tak …..”

I of course fell into my old tricks, exclaimed “La… tak hensem jugak you ni ya…. Sian you…..”

He gave me a mischievous smile and said, “Huh… I malas nak layan aje…… Berapa ramai yang tanya I, “Boleh berkenalan ? Boleh berkenalan ?” and I tepis….. Malas lah…..”

Cess…..

Benci aku.

4 comments:

liadevega said...

Ala,
I know how you feel, lakiku yg montel tu pun aku selalu jeles, apatah lagi hang dgn Kamil yg masih ganteng itu....dulu aku langsung takde this insecure feelings...huhu

It's the age la Myra...

Sheik said...

tu nyonya2 yg buat tai chi tepi tasik je tu...ape ade hal nak jeles..

Cik Puan Kamil said...

Ya.... KAH KAH KAH KAH KAH... aduhai.... Montel ke, ganteng ke, muka macam penunu bunsen ke... tetap kita punya kan Ya ?

Cik Puan Kamil said...

Sheik... sadap u ! Tu yang dok jogging pakai baju ketat2 tu ko tak mo kira ?