Monday, March 22, 2010

Weekend yang boring

Ya… this is the story of my unremarkable weekend.

Friday sampai rumah aje terus bersiap. Nak pi 1U kata Kamil. Jarang Kamil ni merelakan diri penat-penat keluar balik right after sampai rumah, so kami bertiga pun apa terus lah bersiap.Takut he changed his mind. Mana nak tau. It happened before, okay ? We left right after Maghrib around 7.50, sampai dalam 8.20, walked to the cinema dalam 8.30 beli tiket pukul untuk 9.20 mlm and terkejut beruk tengok lagi 15 minit nak masuk wayang.

Aku nengok wayang pukul 9.20 on the dashboard tapi bila beli 9 pulak. Bila depa tukaq, na ?

Budak-budak merengek sebab lapar. Aku tau perangai depa ni, nak makan kat a proper restaurant padahal makan cinonet je. They just want the novelty of sitting in a restaurant je tuh. Luckily nampak kedai kebab so kat situlah kami tala for a quick bite.

Masuk-masuk aje adalah dalam 1 minit before si Alice pun keluaq.

It was a good movie. But Adik was a bit spooked so she wasn’t happy. It is a bit dark lah. So dark in fact Kamil terlelap dalam panggung. Hmmm…. ingat Ian je boleh terlelap masa orang dok hingaq bingaq…

Saturday Kamil worked and we were left to our own flurry of activities. Made meehoon hailam and re-heated Thursday night’s meatloaf. Put the meat on a bed of pasta in tomato sauce. Kamil loved the sight of it and polished it off. Takde sapa makan meehoon hailam ku.

After Maghrib, we drove to Mid Valley. Ramainya orang tok sah ceritalah. I was adamant not to eat at any western food joints so I steered my family to Little Penang Café. Susah jugak pegi tempat2 macam ni sebab takde kids’ sized plate. So I let Adik ordered and finished off her leftovers. Sian mak, kan ?

Susahnya nak cari kasut untuk Abang. We had to find tennis shoes for him therefore Babah was determined that we buy him proper tennis shoes. Jogging ka, cross country ka hapa ka tak mo. Pastu dibuatnya pulak anak dah besar and therefore cannot buy kids’ size already… Ha ha….. Kena pegi adults.

Oh, aku adalah naik angin kat Metrojaya. Kamil who saw the tell tale signs of my angin coming out of me ears ran away before I blew my top. How I know ? Sebab sebelum aku nak angin, aku pandang dia dulu, dan tatkala aku selesai dalam 2 minit lepas itu, kalih-kalih tengok dia dah AWOL.

Sungguh cannot count on him to support me.

Sunday morning Kamil again pegi kursus haji. Nasib baik tak pakai baju Melayu dah, kan Kak Kay ? I made cookies and by 11.30 we went to Subang Parade pulak for lunch with the ILs. Atuk belanja makan Baskin after that and seperti biasa mummy le kena habiskan Adik punya. Pilih Chocolate Chip pulak tu. Yuck. Gemuk dengan makanan tak sedap is soooo pantang for me okay ? Tak de makna nya….

Kamil took his parents to visit a sick relative at the Selayang Hospital so the 3 of us tengok tv. Takde buat apa-apa pun. Kamil brought home briyani for dinner but it was so podeh, budak-budak pushed their plates away.

Terpaksalah we went out to buy sliced cheese for me to make grilled cheese sarnies. Abang melampau tau. He had 2 sets. Hmmmm……….

Oh… got diarrhea for some reason. Since about 5 pm. Mula-mula it was just the rumblings of the tummy then it started to create havoc.

Risau gak. Tomorrow I will be on the plane.

My sleep was interrupted with my frequent sojourns to the loo. So am soooo sleepy right now. Sakit badan pulak sekarang. Di harap peristiwa di Bandung tidak berulang kembali. Rugi tau !!! Kali ni betul2 rugi !!!

Funny thing, Kamil watched football semalam so I went up with the kids and baring2 with them while waiting for them to sleep. Plus the toilet is nearer… ha ha.

“Mummy sakit perut lah…….” I said, sitting up after a very inpleasent attack of spasm.

“Sakit ke Mummy ?” Asked Adik…

“Yalah… I cannot tahan already….”

“Awww…. Come here…” she said, pulling my body to lie down, patting my tummy while she murmured nonsense.

As I was enjoying the TLC, I heard her whisper to her brother, “Is she gonna die ?”

“Noo………..” Came the bored reply.

He he….

Dah orang tepuk-tepuk tu, no matter lah how small the hands are, of course le aku terlelap until I was awaken by a hand shaking my body.

I opened my eyes to see Adik looking intently at me then she patted me back to sleep. Aku katup je mata walaupun dah kira mission impossible nak lena balik dah.

“Fuuhh.,… Abang…. I thought she was dead…..” Kata Adik.

He he …..
OOHHHH ! Ada cerita keji yang berlaku kat aku selepas balik dari rumah SIL (rumah kami internet yilek.. I will explain why...) and sebelum we berangkat to Mid Valley. Can;t write about it now.... nanti-nanti aku tulih. Aku dah 2 hari sakit hati ni !!

3 comments:

kay_leeda said...

Ohh..setelah di-highlight cerita butang baju Melayu tu, En Kamil tidak memakai baju itu lagi?? Heh..heh..boleh terima lah explanation dia tempoh hari :)

Cakap ke En Kamil, pi kursus haji tak pakai baju Melayu tak potong markah weh!!! PIL going for Haj this year?

Desert Rose said...

Darling, n your sakit hati I reckon is treated by now while you are entering the world of fantasy kan kan kan.....

Cik Puan Kamil said...

Kak Kay...He he... Itu le... Org yg bagi kursus pun saja je buat rules yang bagi bini2 sasau...

Btw tak jadi kot Kak Kay pegi this year, FIL nak buat umrah dulu... nak test Makkah punya dialysis service first before committing to do Haj... Plus... this will be their 3rd time so so problem lah delay kot...

DR... kat the world of Magic aku terlupa tapi dah mai to reality teringat balik... WAAAA !